Etiketter

, ,

Chiagröt alltså. Eller chiapudding, vilket man vill.
Har inte kommit till skott tidigare men igår köpte jag hem både frön och mandelmjölk och ”satte” min första gröt.
Det är praktiskt att man kan förbereda den kvällen innan och så är den klar att ätas på morgonen.

Jag tog två msk chiafrön och hällde i en tallrik med två dl mandelmjölk, lite blåbär samt skivad banan och blandade om och lät stå över natten i tallriken.
215_7161

I morse när det var dags att äta gröten fick den stå framme en stund så att den inte skulle vara så kall.
Tillsatte skivade jordgubbar och mera blåbär.
215_7200 2

Nästa gång ska jag smaksätta själva gröten med antingen vanilj, passerad mango eller något annat så att det blir lite piff på den.
Blir lite tråkigt med neutral smak.
Kände mig väldigt nyttig i alla fall och kommer att äta det lite då och då.
Dock inte varenda morgon, jag har svårt att slita mig från min äskade skiva Lingongrova med ost eller skinka på…