Etiketter

, , , , , ,

Fick en sådan underbar tidning hos Jeanne d´Arc Living på mässan.
Ett sådant där magasin jag bara vill flytta in i…
Som innehåller en mängd underbara bilder, recept och annat livsnödvändigt 😉

Den plöjer jag igenom idag med en kopp te och de godaste havrebollarna
215_6810

215_6801

215_6828 2

På mässan fanns även företaget Cult Design bland utställarna med sina underbara vaser bland mycket annat.
215_6756

Populära ”Nobelvasen” Stilleben Illusion nu i nya material, mönster och färger.
Många uppmärksammade när Cult Designs keramikvas Stilleben Illusion fick pryda den vackra bordsdukningen på Nobelmiddagen förra året. Vasen har blivit mycket populär och återfinns i den nya kollektionen, men nu kompletteras serien med vit-gråa färgställningen Arctic och glänsande mässing, med sina etniska influenser från norra Afrika.”

IMG_8562

Vill man sätta lite piff på trädgårdsvattnandet så har Garden Glory tänkt på den saken 🙂 
IMG_8549

 

En av mina favoritmontrar på mässan tillhörde Västergården som säljer keramik. De hade byggt upp en liten saluhall dekorerad med underbara detaljer överallt.
Vad jag beundrar kreativa och påhittiga människorIMG_8554


IMG_8553

Nu är det dags för mig att försöka vara lite kreativ här hemma.
Vår hatthylla i hallen här hemma är i ett konstant kaos och måste tas om hand på något sätt.
Framförallt Sebastian och jag har båda så mycket vantar, halsdukar, mössor och annat som vi måste få ordning på. Får man tag i sin vante får man tre andra och en mössa på köpet som ramlar ner.. Blir tokig på det.
Det får bli ett av dagens projekt.

Hoppas att ni får en härlig lördag!
Kram på er 🙂