Etiketter

, ,

På eftermiddagen idag hade vi våffelfika här hemma.
Våfflor är bland det bästa jag vet. Jag fick dock tvinga mig att stoppa efter två stycken, hur goda de än var.
Fyllningen för min del bestod av en klick hemgjord svartvinbärssylt omrört med en lite större klick grädde och skivade jordgubbar på det. Supergott!!

215_6625

Ett måste för mig som den jordgubbsälskare jag är är den här jordgubbssnopparen.
Då går jordgubbsrensningen som en dans 🙂
215_6636

Igår var jag och Sofia på galapremiär av filmen Jönssonligan – Den perfekta stöten.
Det bjöds på lite gott blandat med pengar och dynamit i sann Jönssonliganstil 😉

IMG_8510

Jag ska helt ärligt säga att jag aldrig varit någon riktig Jönssonligan-fantast.
De gamla filmerna går ju lite då och då på TV och jag har väl sett en snutt här och där men aldrig en hel film tror jag.

Ville i alla fall se den här nya och tänkte att Sofia skulle tycka den var bra (vilket hon också gjorde).
Men oj vad överraskad jag blev.
Utan att avslöja för mycket så var det ett högt tempo i den här filmen. En helt annan typ av Jönssonliganfilm än vad jag väntat mig.
Jag älskade den!
Alla skådespelare var perfekta i sina roller., den var spännande, tuff och rolig!
Den får högt betyg av mig. Fyra frasvåfflor av fem 🙂

jönsson

Ett biotips från mig!