Etiketter

, , , ,

Måste visa dessa fina galgar som jag beställde från Made by Soffy till Sofia i julklapp. Älskar dem!

Det blir som sagt svårare ju äldre barnen blir att hitta på vad man ska ge dem i julklapp och i födelsedagspresent.
Man får fundera lite extra och samtidigt hålla ögon och öron öppna hela tiden.
Vi vill inte köpa för köpandes skull och att ge pengar endast känns tråkigt.
När jag fick höra talas om den här sidan på nätet där man bland annat kunde beställa dessa ”personliga galgar” valde jag att prova det.

De blev riktigt uppskattade, roligt nog.

Tycker det är så bekvämt att beställa från nätet och slippa stressa runt i affärer och känna panik över att man inte hittar något.
Det här gick hur smidigt som helst och nu vill jag beställa fler och byta ut våra galgar vi har i hallen 🙂
Här beställde jag Sofias galgar.
D30_6081


Ser att ni är många som söker tips på nyårsmat och då bland annat den här förrätten:


Pilgrimsmusslor med knaperstekt bacon och granatäppelkärnor
.
bild-kopia-42

En fräsch förrätt som med fördel kan förberedas fram till sista momentet, dvs att lite snyggt halstra pilgrimsmusslorna och servera direkt.

Räkna med tre pilgrimsmusslor per portion.
1 paket bacon (för fyra portioner)
Granatäppelkärnor
Balsamicoglace

Knaperstek baconen och frigör granatäppelkärnorna från granatäpplet och dekorera förrättstallrikarna.

När det är dags att servera rätten så halstra pilgrimsmusslorna lagom på vardera sida och lägg sedan upp dem på de dekorerade tallrikarna.
Ringla lite balsamicoglace över.
Klart att serveras med ett gott bubbel till. En perfekt nyårsförrätt.

Kram på er!