Etiketter

, , , ,

D30_5193

Toast med gratinerad chèvre är bland det godaste jag vet.

Jag är för övrigt helt galen i ostar, alla sorters ostar.
Igår till lunch gjorde jag mig den här supergoda toasten.

Den toppades med gula cocktailtomater som karamelliserats i ugn.

Hade en hel drös med gula cocktailtomater hemma och kände för att göra något av dem.
Jag la dem i en ugnsfast form och ringlade lite olivolja, balsamicoglace och honung över och lät dem stå inne i ugnen på låg temperatur, runt 100 grader i ca en timme.
Jag skållade dem inte innan utan satte in dem som de var med skalet på.
Detta gjorde jag dagen innan. 

När det var dags att göra min toast så förrostade jag en skiva formfranska (med kanterna bortskurna) en kort stund.
Därefter skar jag upp en lagom skiva chèvreost och la på brödskivan och därefter de marinerade cocktailtomaterna. 
Gräddade den i  200 grader i 5-7 minuter.
(Lite beroende på ugn, passning rekommenderas.)

Såå gott!!