Etiketter

, , , , ,

D30_4749

Igår delade Knorr ut färsk Thaisoppa på burk.
(Bra timing för bättre soppväder än det vi har nu får man leta efter.)

Thaisoppa – En smakrik, het soppa med smak av kokos, chili, citrongräs & limeblad – full med fräscha och krispiga grönsaker som bland annat vattenkastanj och minimajs.”

För att soppan skulle räcka till två pers. valde jag att göra bruschettas till.
Jag gillar allt som går att variera i det oändliga och då är bruschettas toppen.

Följande åkte fram på bänken när jag bestämde mig för hur dagens bruschetta skulle bli:

1 färsk tomat 
6-7 st soltorkade cocktailtomater
1/2 avocado
1/2 citron
1 msk kapris
Olivolja

Flingsalt
Parmesanost

Jag hade köpt ett levainbröd som jag skar upp två skivor av och stekte lätt i olivolja och pressad vitlök.

Sedan finhackade jag en tomat, en halv avocado och blandade ihop.
Pressade citronsaft från en halv citron över och tillsatte en msk kapris.
La i några soltorkade cocktailtomater, stänkte en god olivolja över allt och till sist lite smulad flingsalt.

Blandade ihop allt och klickade ut på de två förstekta brödskivorna och rev parmesan över.
In i ugnen som värmts upp till 200 grader i ca 10 min.

Undrade lite hur avocadon skulle bli i ugnen, men det var inget att oroa sig för.
D30_4742

Soppan då?
Den var jättegod, överraskande god faktiskt. Bra smak och lite drag i.
En perfekt soppa att ha hemma.
Är nu riktigt nyfiken på de andra smakerna som Knorr tagit fram i sin nya färska soppserie.