Etiketter

, ,

D30_4610

Eftersom jag inte är hemma nästa söndag när det är första advent tjuvstartar jag lite den här helgen.
Adventsljusstaken är på plats, pepparkakorna bakade, hyacinterna doftar härligt och det vanliga teet är utbytt mot julte.

(Jag hade nog hittat på någon annan anledning för att få tjuvstarta adventsfikat hursomhelst, otålig som jag är…)

Vi bakade pepparkakor förra helgen och de (som finns kvar) förvaras som alltid i min farmors gamla pepparkaksburk som jag älskar och som alltid doftar ljuvligt av pepparkakor.
D30_4595

D30_4602

 

Receptet på min farmors pepparkakor finns här.

D30_4629

Julkolor gjorde jag tidigare i veckan och det är snart dags för en ny omgång…
Försvinnande goda. 
Smaksatte dem med vanilj, pepparmynt och muscovadosirap.
Receptet finns här.

Är man riktigt ambitiös kan man slå in dem i papper, men det är jag inte så det blev bara några stycken…
D30_4622

D30_4633 2

…nej, jag har inte tänt första ljuset. 
Någon måtta får det vara.

Bara en marschall… 🙂
D30_4637 2

Nu är det dags att svida om till fest 🙂

Ha en underbar lördagskväll!