Etiketter

, ,

Det blir en del jul nu här på bloggen. Jag hoppas ni har överseende med det.

Så här är det varenda år när det börjar dra ihop sig till första advent.
Till första advent vill jag ha så mycket som möjligt klart. Jag inbillar mig att det blir lugnare mot jul då. Att jag sedan bara kan gå runt och mysa hela december, utan att ha en massa att tänka på.
Så blir det självklart inte. Det finns alltid en hel del att fixa med innan jul ändå.

Någon som förresten vet vad man ska ge en 12-årig tjej och en 8-årig kille i julklapp??
Vi har ingen aning nämligen. Några önskelistor har vi ännu inte sett röken av heller.
(De brukar man inte behöva fråga efter…)

Hursomhelst är det mysigt att baka och pyssla nu i november. Särskilt som det är så mörkt hela tiden, känns som det aldrig blir ljust om dagarna.

Idag roade jag mig med att testa lite juldukning. Jag gillar att duka och särskilt till jul.

D30_4442

D30_4440

D30_4453

Jag har också ägnat mig åt det här…D30_4457

 

…men mer om det i morgon 🙂

Kram på er!