Etiketter

, , , , , , , ,

Idag har det doftat jul här hemma ända sedan i morse när jag invigde årets gröna julte från NK i min fina termos från KitchenTime.
D30_4298

 

Blev inspirerad av Näsby slott där jag var tidigare i veckan. Där hade de en fin te samovar som stod framme hela tiden och där man kunde gå och hämta sig en kopp när man kände för det.
Det här fick bli min te samovar 😉

Eftersom jag älskar julen är det alltid så kul att plocka fram saker som hör julen till och se vad som skall ingå i årets juldekoration.
Jag har alltid varit svag för lite gammaldags stil till julen, både vad gäller dukning, inslagning av presenter och juldekoration.

Slog in ett par presenter idag i fina Bag-all-påsar.
D30_4312

D30_4345

 

Älskar dessa vintage juletiketter.

D30_4337 2

Ett par droppar glögg hade inte suttit fel… Trodde vi hade hemma men nix!


Sofia och jag åkte iväg en sväng på eftermiddagen till Rusta för att köpa ljus bl a.

Förutom kronljus (superbra pris på Liljeholmens kronljus – tips tips), blockljus och marschaller fick bl a den här juldoftande pumptvålen följa med hem (10:-).
Den fanns i flera dofter: polkagris, pepparkaka och nejlika & apelsin men jag valde den nedan.
D30_4353

Nu Downton Abbey