Etiketter

,

Har befunnit mig på Näsby slott i två dagar. Ett jättefint ställe för fest och konferenser.
Jag hade inte varit där förut men det är helt klart ett ställe i min smak.
Mysigt, snyggt, trevligt och välkomnande. Jag trivdes där från första stund.

Smög runt lite här och där och fotade det jag gillade. Alltid kul med lite inspiration.
Som här tex., en stor barkbit fylld med lök och äpplen som stod i fönstret i den pampiga matsalen.
Kul idé och en härlig färgklick.
IMG_7929

En gammal upp och nervänd trälåda får agera bord för sötsaker i fina konserveringsburkar.
Tillsammans med ett par färgade ljusstumpar i glas.IMG_7965

Lunchens förrätt serverade i småskålar som man fick plocka för sig av. Kul sätt att servera på plus att varje rätt får lite egen uppmärksamhet då.
(Kräftsillen till vänster var en riktig höjdare.)
IMG_7979

 

IMG_7969

 

De här ljuslyktorna stod utanför entrén på både bak-och framsidan. Två vid varje entré
Sådant här gillar jag. Det ger en mysighetsfaktor deluxe.

Älskar detta vackra innertak!!
IMG_7974

bild 2

 

Sist men absolut inte minst, min bästis Te samovaren
Vi hängde en del, helt klart 🙂


Kram på er och ha en skön onsdagskväll