Etiketter

, , ,

Mitt förra inlägg handlade om det matlagningsevent jag deltog i på Mitt kökmässan (i Stockholm) i fredags.
Det var ju bara en del av vad jag gjorde de sju (!) timmar jag spenderade där.

Som jag tidigare nämnde så finns det massor att titta på och upptäcka på den här stora matmässan. Mat och dryck i långa banor som matdemonstrationer, matlagning med kända kockar, provsmakningar, tävlingar och en massa annat.
Och mycket gott att köpa.
Mässan är som ett enda stort mat- och dryckestivoli.

Jag älskar att strosa omkring och upptäcka och testa nya roliga och framförallt goda saker 🙂
Och här finns massor att upptäcka!
Här är ett par av mina favoriter: D30_4067

Sevan hade en helt underbar monter som man blev alldeles lycklig och glad av. Inrett som en restaurang med mycket härliga färger och smakfulla detaljer. Och med en stor del av deras sortiment uppradat på hyllorna runt om.
Det var bara att ställa sig i kö och invänta hjälp med att få sittplats för att sedan bli serverad en härlig tallrik med goda mezes, komponerade av Markiz Talhaoui från Sveriges Mästerkock.

D30_4079 När man passerade den här montern blev man också väldigt glad 🙂 

Jag som inte är så förtjust i öl men ändå provade lite Ginger Joe blev ännu gladare när jag upptäckte hur god den var. Söt och med smak av ingefära och citrus.

Woaw säger jag bara. Nu har t o m jag fått en favoritöl 😉
Ska fundera ut något gott att laga som passar till den.
Får bli något med lite hetta i tror jag 😉

Jag tittade också på den duktiga kocken Christian Hellberg när han lagade mat inför publik. Hans restaurang Griffins Steakhouse är en av mina favoritrestauranger, de har sanslöst god mat där och supertrevlig personal. Och Christian själv är ju hur rolig som helst att lyssna på. Glömde helt bort att fotografera därifrån, sorry! Han bjöd på egengjord korv bl a.

Jag handlade inte så mycket den här gången men jag gick i alla fall till trevliga Werners Gourmetservice och köpte på mig mera te och den här olivoljan som jag fick testa. En riktig lyxolja.
(Inget man kastar i pastavattnet precis…) D30_4148 Lite lakrits till Fars dag blev det också. Och ett jättegott bröd från Vivels.
Det täckte in några av våra laster i alla fall…

Trevlig söndagskväll på er!