Etiketter

,

Blev det dag idag?
Kändes inte så. Grått grått grått – och regn.

Har faktiskt inte varit ute idag än. Det blev fröknäckebak istället.
Älskar fröknäcke. Det är så gott att knapra på som det är eller med något gott på.
Ett perfekt tilltugg.

Har provat lite olika recept och idag blev det Leilas recept som jag använde mig av.
De blev jättegoda. Jag gräddade mina lite längre än vad som står i receptet för jag vill ha de lite extra knapriga och rostade.
D30_3866

Har man alla frösorter och ingredienser hemma går det snabbt att röra ihop smeten och bre ut den på plåtarna.
Sedan ska de gräddas en bra stund, det är det som tar tid.
Men den som väntar på något gott…

D30_3852

Solrosfrön, pumpakärnor, hela linfrön och sesamfrön ingår bland annat.

D30_3920

 

En bit fröknäcke med mosad avocado, citronsaft och marinerade cocktailtomater, så gott. Det måste ni prova!

Nu ska jag byta om för snart ska vi ge oss iväg på middag.
En middag med sina nära och kära känns bra en dag som denna.
(Tror jag har gå bort-presenten klar ;-))

Kram