Etiketter

, , ,

Idag fick jag ett litet paket av min man med den här underbara julkulan från UNICEF ♡

”Årets version av den populära julkulan från UNICEF har ett motiv från julens traditionella film med den givmilde Karl-BertiI Jonsson.”

Jag älskar Karl-Bertil Jonssons julafton.
Den är för mig en av julens absolut mest stämningsfulla och viktigaste höjdpunkter.
Musiken i den berättelsen alltså…
Det är julstämning deluxe det!
D30_3416

D30_3432

”Per Åhlin, som både tecknat och regisserat filmen har speciellt för UNICEF valt ut och upplåtit ett motiv från sin film ”Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton” till den julkula som UNICEF nu presenterar. Den unika handmålade julkulan i glas är ett kärt samlarobjekt och bästsäljare bland de produkter som säljs inför julen i unicefbutiken.se”

Ett underbart samarbete tycker jag.

Just nu verkar julkulan vara slutsåld men det kommer in nya i mitten av November och då finns de att köpa här.

God jul 🙂