Etiketter

, , , ,

Har känt mig lite frusen och hängig idag. Kan bero på influensasprutan jag tog på förmiddagen kanske, inte vet jag.

Något som verkligen piggade upp då var dessa nya tesorter som jag sprang på när jag och Sebastian var iväg och handlade på eftermiddagen.
Som den teälskare jag är känns det som rena rama julafton när jag upptäcker något (för mig) nytt te.

bild

IMG_7799

Alltså tala om att man äter med ögonen.
Inne på überfina ICAbutiken ICA Stop här i Täby stod dessa teburkar snyggt uppradade på en glasdisk. Det var nog alla sorter som finns av det här temärket Thérapie.
Alla med olika motiv likt snygga tapeter. Såå fint!. Jag vill typ ha alla sorter, också fint uppradade på en glashylla här i köket…

Middagen idag var redan planerad. Jag har varit så sugen på torskryggfilé ett tag, med riven pepparrot (smält smör) och kokt potatis till. Det är så otroligt gott tycker jag.
Idag la jag dessutom till smörstekt Karljohansvamp och kapris till. Supergott!!
Och självklart lite sallad till.
Torskryggfilén lagade jag till så här.

En lättlagad rätt som passar perfekt nu på hösten.
D30_3225

D30_3222

Kram på er!