Etiketter

, , , , ,

Idag har jag provat min nya cupcake-urgröpare från KitchenTime.
Har aldrig haft en sådan tidigare men jag måste medge att det var väldigt bekvämt att använda den.
Man stansar eller gröper helt enkelt ut en bit av en muffins så att det blir ett hål att hälla smarrig fyllning i.
Det går enkelt och smidigt att använda den och man behöver inte vänta särskilt länge på att få hjälp med muffinsurgröpning längre…

D30_3161
D30_3156

Man sätter den på muffinsen och trycker ner och drar sedan upp och ut en fin bit hål.

D30_3178

Nu är det bara att fylla igen hålet med önskad fyllning/topping.
Jag gjorde det lätt för mig idag och tog Kvarg/vanilj från Valio och spritsade på och toppade med en liten söt jordgubbe. Enkelt och gott.

D30_3181

D30_3188 2

Färdigt!

Ett bra och roligt pyssel att göra tillsammans med barnen när Höstlovet är på intågande tex.

Ha en fortsatt skön söndag!