Etiketter

, , , , , , , ,

D30_3088

Invigde mina nya hjärtformar i silikon från KitchenTime igår.

Fyllde dem med pannacottafyllning. De passar perfekt att ha pannacotta i, rymmer lagom mycket.
De kommer i paket om sex stycken i tre olika fina lila nyanser.

Jag använde mig av mitt favoritrecept som jag har tipsat om många gånger förr men jag tycker det receptet är oslagbart. Pannacotta med vit choklad kan liksom inte bli fel.
Särskilt inte när man serverar med något syrligt till tex. passionsfrukt eller jordgubbar.
Dessutom är den tacksam att smaksätta tex. med muscovadosirap som har en härlig lakritston i sig.

Pannacotta med vit choklad och muscovadosirap

2,5 dl. grädde
2 msk socker
1,5 st gelatinblad
100 g vit choklad
1 msk muscovadosirap

Bär till garnering

Lägg gelatinbladen i en skål med vatten.
Koka upp grädden med sockret ett par minuter.

Bryt ner chokladen i en bunke och tillsätt det uppblötta gelatinbladet.
Häll den varma socker/gräddblandningen över och rör till en jämn smet.
Häll sedan upp i portionsskålar och ställ in i frysen.
Låt de stå ett par timmar i frysen.
(Jag brukar alltid göra den här efterrätten dagen innan.)

En timme innan servering:
Tag skålarna ur frysen och ställ in dem i kylen.

Vid servering:
Tag fram skålarna ur kylen och garnera med lite färska bär.

D30_3070

Var bara tvungen att pudra lite guldpuder på en av dem med passionsfukt på.
Bara för att…
Och dra mig baklänges vad gott det var med passionsfrukt till.
Att jag nu sitter här med guldpuder i magen känns ju lite lattjo, det måste jag erkänna. men heeelt OK 🙂

Den här fina tekannan som snabbt har blivit en favorit kommer också från KitchenTime.
Jag är så nöjd med den! Älskar att den är i gjutjärn.
Du hittar den här.

D30_3100
D30_3103

Alltid roligt med nya saker!

Nu ska här svidas om. Skall snart ge mig av in till stan för att äta middag med en väninna.
Så nu sitter jag här med en underbar känsla av att jag vet att jag kommer ligga dubbelvikt av skratt i kväll.
Det gör jag alltid när vi ses 

Kram på er!