Etiketter

, , , , ,

Igår besökte jag Bak & Chokladfestivalen och det blev en riktigt söt dag.
Flera mässor pågår nu samtidigt på Stockholmsmässan så jag passade även på att titta runt på Hem & Villamässan.
Där fanns det mycket kul, bl a Leilas General Store som är helt omöjlig att lämna tomhänt.
Allt är så snyggt och väl genomtänkt och där finns allt man kan önska sig till kalas, bak, matlagning och inte minst dekorering. Love it! IMG_7532 Väl inne på Bak & Chokladfestivalen blev det lite provsmakningar av olika sorters choklad förstås. Bl a choklad från Handgjort Stockholm som hade jättegod choklad och fudge. IMG_7531 Sedan hittade jag något till min stora glädje som jag varit ute efter ett tag, nämligen dekorationspuder i både guld och silver.
Så nu ska här pimpas bakverk…;-) D30_2737 Därefter deltog jag i en pressträff för Årets konditor där vi fick smaka de fem finalisternas bidrag.
Woaw så goda tårtor!! Och så mätt jag blev…
Dessförinnan hade vi fått en gigantisk supergod smörgås som även blivit utnämnd till ”Årets macka ”, jo jag tackar jag 🙂 IMG_7541 IMG_7538 IMG_7545
Här är en bit av varje tårta från tävlingen.
Ironiskt nog så vann den tårtan man ser minst utav på bilden ovan, tårtbit nr. 4.
Eller rättare sagt Årets konditor 2014  blev Sara Hultberg som stod bakom tårtbidrag nr.4.
”Björnbär/Gianduja – En browniebotten med björnbärspannacotta, hasselnötsgianduja, hasselnötskrisp, björnbärskompott och vaniljmousse. Tårtan är både sprayad och glaserad med vit choklad”

(Min favorit var tårta nr. 1 (högst upp), ingår smultron då är jag fast ;-))
Mässan pågår för övrigt hela helgen för er som är intresserade.
Ha en härlig lördag!!