Etiketter

,

D30_2269

Igår var jag och Sofia iväg på Sveriges bageri & konditorimässa i Kista (Kistamässan).
En mässa med utställare som säljer allt från de största degskålar jag någonsin sett till leverantörer av choklad, kaffe & te och allehanda tillbehör till bakning mm.
En mässa helt i min smak alltså 🙂

För att komma ordentligt i form så startade vi upp dagen med varsin rejäl kopp varm choklad med vispgrädde. (Självklart sockrad vispgrädde, annars blir det inte lika gott.)
Med den sockerchocken i magen var vi mer mer än redo att gå på sötsaksmässa.

Och sötsaker fick vi smaka – massor! Och även en hel del annat.
Hade planerat att vi skulle äta lunch där men med magarna fulla av smoothies, choklad, smörgåstårta, wienerbröd och en massa annat gott så hoppade vi över den.
Det fick räcka liksom.
bild

Till min stora glädje hittade jag även Bubbies på mässan.
”Bubbies är en lyxglass från Hawaii, täckt med ett lager rispasta som i Japan kallas för mochi”

Första gången jag åt en Bubbies var på restaurang Arirang i Stockholm och jag minns vad snopen jag blev när jag tog första tuggan. Jag visste inte riktigt vad jag hade väntat mig. Men nu är jag fast och älskar dem. Min nya favoritsmak är pistage ♡.

Så testa en (eller två…) om ni är på ett café eller en restaurang som har dem!!
De finns i alla möjliga smaker.
Godast är att vänta ett par minuter innan man tar första tuggan, så att den får mjukna en aning.
D30_2309

D30_2316

D30_2390

 

Sveriges bageri- och konditorimässa var en jättetrevlig och rolig mässa som jag gärna besöker igen.
(Även om det innebär kak- och godisförbud ett tag nu framöver för min del.)

Kram & trevlig söndag på er ♡