Etiketter

,

D30_2218

Det fick det bli till middag i kväll för min del.
Föräldramöte i Sebastians skola stod på kvällens agenda och jag ville sno ihop något snabbt. De andra åt senare när jag var på språng.

”Matiga mackor” har alltid varit en favorit hos mig när det ska gå undan och jag inte vill dra igång hela köket.

Jag hade baguette hemma som jag delade på mitten och stekte i olivolja, pressad vitlök och lite flingsalt.
När de var färdigstekta la jag dem på hushållspapper för att få rinna av.

Skar under tiden upp skivor av mozzarella och olika sorters cocktailtomater.
Fördelade detta på vitlöksbröden och toppade med färsk basilika.
Några varv med svartpepparkvarnen, lite flingsalt och några droppar olivolja och de goda mackorna var klara.

Ett tips är att göra dessa mindre och servera dem som goda tilltugg.

D30_2220

Eftersom jag aldrig snålar med vitlök hade jag förmodligen ett moln av vitlöksångor med mig in på föräldrarmötet.
Oops…


Buon appetito 🙂