Etiketter

, , , ,

Kikar in lite snabbt och säger hej!

Vilken (sen)sommardag! Helt fantastiskt!
Passade på att tvätta lakan idag, perfekt dag för det när de kan snabbtorka utomhus.
Hann precis få in dem innan Sebastian och hans kompis bytt om till badbyxor för att sedan hoppa på studsmattan med vattenspridaren under. 
Då går ingen och inget säkert kan jag tala om…

Lunchen fick bli en snabblagad variant men ack så god.
Ser numera alltid till att ha Paolos bolognese hemma i kylen. (Har nämnt det förut, jag vet.)
Den är så god och går att använda som den är, bara att värma upp till nykokt pasta.
Jag gillar att äta vegetariskt då och då.

Idag blandade jag även till en favoritblandning av riven mozzarella tillsammans med rivet citronskal och finhackad basilika och toppade med det.
 Sååå gott!! Prova det! D30_2002  

 

Plockade även av några kvistar rönnbär och satte i vatten.
Tycker de är så dekorativa och använder dem mest så.
Har aldrig gjort gelé av dem faktiskt. D30_2032

Nej nu är min tepaus över och jag skall hasta iväg och köpa lite skålar som jag spanat in.
Har alldeles för dåligt med ”snacksskålar” har jag märkt.
Vet inte var de har försvunnit någonstans…

Ha en fortsatt härlig söndag!
Kram på er!