Etiketter

, , , , , , ,

D30_1834

Kvällens middag för min del blev ett litet ihopplock.
Mest från middagen igår.
Jag gillar att slänga ihop rester och sätta lite extra smak och piff på dem. 

Per är ute och äter med en kompis i kväll och barnen ville ha korv till middag, men det ville inte jag.

Middagen igår bestod av stekta lammytterfilémedaljonger samt gnocchi som jag först kokade och sedan stekte i smör tillsammans med Karjohansvamp och lite kinesisk soja.
Till detta hade jag en näve små kvisttomater, hyvlad parmesan och ruccolasallad.
Supergott!
(En rätt jag blivit inspirerad av det jag åt på restaurang Esperanza i Stockholm senast, fast de hade tryffeloja över och det hade inte jag hemma.)

Hursomhelst blev det lite över från gårdagens rätt och det blev en perfekt portion till mig i kväll.
Jag stekte upp lammfiléskivorna, gnocchin och tomaterna från igår.
La upp det på en tallrik och strödde mera ruccola och och hyvlad parmesan över.
Till sist la jag på lite bondbörnor som jag förvällt innan.
Ett par varv med svartpepparkvarnen (som jag aldrig skulle kunna leva utan ;-)) och några droppar olivolja över det hela, sedan var middagen klar!
Snabbt gick det och mätt blev jag 🙂

D30_1831