Etiketter

, ,

IMG_7401

 Är nu hemma igen efter en rolig och innehållsrik helg på landet.

Och woaw vilken svamplycka vi har haft!
Har aldrig sett så mycket Karljohansvamp någonsin.
Stora, små, brun/vita, ståtliga och vackra.
Så det har plockats, rensats, förvällts och frysts in för fulla muggar.

Ser nu fram emot allt gott man kan göra med Karljohan, inte minst en god risotto 🙂

Har även träffat min fina bloggväninna Linda som bor i Falun.
Igår träffades vi först hemma hos henne och sedan gick vi ut och åt på restaurang Banken.

Linda bjöd på en jättegod drink som innehöll guavajuice, frysta hallon, passionsfrukt, is och Absolutvodka. Supergod!
Till detta serverade hon gott plock.

D30_1744

På Banken tog jag en carpaccio på hängmörad biff med kronärtskockor och tryffelmajonnäs till förrätt.
Vackert och jättegott.

D30_1748

Och Linda tog Skagenröra på tunnbröd (också jättegott :-))
D30_1750

Resten av rätterna hamnade inte på bild, men det var ändå de här två förrätterna som var favoriterna.


En bukett med vackra Dahlior fick följa med hem från landet och pryder nu matbordet 🙂

D30_1773 2

Fick även en liten nostalgikick hemma hos Linda i form av dessa AKO- kolor som fanns när jag var liten (med ett annorlunda utseende på själva kolapapperet) och som nu kommer tillbaka i igen.
De smakade precis likadant som förr 🙂
Minns ni dem?
D30_1763

Nu sätter jag punkt för i kväll för nu ska jag fixa en kopp te.

Ha de´