Etiketter

,

När fantasin tryter vad det gäller middagsplaner, då är det perfekt att köpa med sig lite deliplock hem.
Några ostar, ett par sorters salami (uppskuren i tunna skivor), bresaola och något gott bröd till.
Det är något visst med plockmat (oavsett ålder) har jag märkt.
På något sätt får man i sig minst tre gånger så mycket som i vanliga fall och minst tre gånger så mycket som man borde fått i sig…

Jag har en favoritaffär när det kommer till delikatesser och det är Chez Albert på Roslagsgatan 33 i Stockholm – när jag har vägarna förbi.
En delikatessaffär med mest franska godsaker men också med mycket annat gott.

Jag var förbi där idag och fick hjälp med att komponera ihop goda charkuterier till kvällens plockmiddag.

D30_1728

D30_1712Idag blev det tre olika sorters salami och bresaola.
Och mina absoluta favoritcorninchons!

D30_1716

Ostarna hade jag köpt innan och de passade perfekt på brickan och det gjorde även den goda fikonmarmeladen i den lika burken.

D30_1720

Gott var det och nu står magen i fyra hörn 🙂