Etiketter

, , , , ,

D30_1481
Igår var jag på ett trevligt mingel för tidningen Elle mat & vin Vardagslyx, en ny tidning som har kommit ut idag.
Minglet hölls inne på mysiga Taverna Brillo och det bjöds på Champagne och urgoda pizza-slices med bl a mozzarella (troligtvis buffelmozzarella), färskpotatis och dill på. Supergott!

Tidningen är fullspäckad med massor av fina recept och vackra bilder.
Inte mindre än 175 recept som man gör på max 30 min.
Jag har hittat massor av recept som jag tänker prova.

Här finns allt möjligt: frukost- lunch- och middagsrecept, mellanmålstips och en massa annat.
Allt fint upplagt och mycket inbjudande.
D30_1496

Den här rätten är jag riktigt sugen på.

D30_1502

D30_1506

Massor av tips som sagt.

I goodiebagen som man fick med sig fanns bl a Minitortillas från Santa Maria som kom till användning till kvällens middag som blev kycklingwraps. Eller kycklingkorgar snarare 😉 Supergott var det i alla fall!!
D30_1520 2

Wrapsen fick man fylla med:
Stekta kycklingbitar (Stekta i smör, flingsalt och grovmalen svartpeppar.)
Knaperstekta baconbitar
Isbergssallad och ruccolasallad
Grovriven parmesan
Dressing
Rostade sesamfrön

Lite Ceasarsallad-inspirerat helt enkelt.
D30_1508

Jag ställde fram färdiga dressingar från Erik Lallerstedt som vi gillar.
Dock var det den här snarriga såsen (minus dill) som gick åt mest och som passade perfekt till wrapsen/korgarna.

Ett middagstips!

Kram!