Etiketter

, ,

Igår fick jag en Mjölkchokladkaka av en gullig kollega.
Jag ÄLSKAR Marabou Mjölkchoklad och har alltid gjort det.

Istället för att frossa i mig hela så bestämde jag mig för att ta hälften och göra Pannacotta av den.
Sagt och gjort, och ååhh vad god den blev.
Den måste ni göra om ni gillar Mjölchoklad.
Passar perfekt som efterrätt, inte minst nu i kräftskive-tider.

Den är superenkel att göra och ett tips är att göra den dagen innan den skall serveras.
D30_1380

Mjölkchkladspannacotta 4 port.

2,5 dl. grädde
2 msk socker
1,5 st gelatinblad
100g Marabou Mjölkchoklad

Bär till garnering

Lägg gelatinbladen i en skål med vatten.
Koka upp grädden med sockret ett par minuter.

Bryt ner Mjölkchokladen i en bunke och tillsätt det uppblötta gelatinbladet.
Häll den varma socker/gräddblandningen över och rör till en jämn smet.
Häll sedan upp i portionsskålar och ställ in i frysen.

En timme innan servering:
Tag skålarna ur frysen och ställ in dem i kylen.

Vid servering:
Tag fram skålarna ur kylen och garnera med lite färska bär och riv lite Mjölkchoklad över.

Ät och njuuut!

D30_1401


På måndag börjar skolan igen och igår var vi iväg och införskaffade lite nytt inför det.

Det märks nu hur mycket barnen har växt i sommar, framförallt Sebastian.
Han har ju haft shorts på sig hela tiden så när han skulle ta på sig ett par jeans häromdagen insåg jag att det var hög tid att införskaffa nya…

Att hitta jeans i hans (nya) storlek visade sig vara nästan omöjligt.
Har alla pojkar strl. 134 nu?? Eller tillverkar man färre ex. av den storleken?
Ett par hittade vi i alla fall. Alltid något. Och nya regnkläder.
Och ett besök hos frisören hann vi med också 😉
D30_1343

Så på måndag börjar den här stora killen i 2:an 

Ha en fortsatt fin helg!