Etiketter

, ,

Inga kräftor utan gubben i månen…
Inte ens när det bara är jag och Per som sitter ute och surplar kräftor efter att barnen somnat.
Kräftor = måne och lyktor, så är det bara.D30_1244

Men innan kräftorna fick det bli en löjromstoast (eller två…)
Och när det kommer till det godaste jag vet, då ligger löjromstoast mycket bra till.
D30_1240

Rostad (eller smörstekt) skiva formfranska, löjrom, crème fraîche och finhackad  rödlök. Och en liten dillvippa på toppen.
(En citronklyfta att pressa över om man vill.) Enkelt och vansinnigt gott.

Sedan intog vi kräftorna som vi nöjt surplade i oss. Åh vad gott det är!
För mig som inte gillar vare sig snaps eller öl så blev det ett glas rosévin till kräftorna.
Det funkar alldeles utmärkt.
D30_1238

D30_1249

I förrgår var jag inne i stan för en del ärenden och då slank jag in på Ladurée och köpte med mig lite macarons.
Jag brukar göra macarons själv men nu i sommar har det inte blivit av.
Annars är det riktigt kul att göra dem. Lite pyssligt men det ger ett tacksamt resultat.
Och de blir minst lika goda -om inte godare faktiskt 😉

Fast några med guld har jag inte gjort ännu.
Jag var bara tvungen att köpa en för att testa. Men helt ärligt så var den mer sensationell än god.
Men favoriterna jordgubb och vanilj var lika goda som vanligt.
Så dessa fick bli kvällens dessert.
D30_1221

Ha en underbar söndag!