Etiketter

,

Härligt med fredag!

Och såå skönt att den värsta fuktigheten utomhus (och inomhus) har försvunnit.
Värmen har jag inget emot men den klibbiga höga luftfuktigheten diggar jag inte.
Nu är det helt perfekt, varmt och lite ljumma vindar.

Till och med så att jag faktiskt drog en tunn filt om mig när vi satt ute igår kväll.
En superskön kväll verkligen. Och vi satt ute länge. Man måste ju passa på 🙂

Till middag blev det en fräsch sallad med rökt kyckling. En favorit hos oss.
Jag köpte med mig rökt kyckling från en matmarknad i Dalarna som är helt fantastisk.
Här hemma vet jag inte vart man hittar rökt kyckling dock. (Förmodligen i hallarna.) 
Men håll ögonen öppna om ni ramlar på den för den är supergod och mycket användningsbar.
Ser jag den någonstans så skall jag tipsa er om det.

Gjorde det praktiskt för oss och dukade upp allt på köksbänken och så fick man plocka ihop sin sallad själv, istället för att släpa ut alla ingredienser.
(Och få ännu fler getingar runt maten…)
D30_1184


Rökt kyckling som först rensats, avocado, rädisor, isbergssallad, hyvlad parmesan och rostade sesamfrön blev en perfekt kombo.
Ringlade lite olivolja över och smulade lite flingsalt på.
Hade även ett gott surdegsbröd till.

Hade turen att hitta rosor i min favoritfärg igår för endast 40:- buketten.
(ICA Birger Jarslgatan).
D30_1210

Nu skall jag fixa lite lunch sedan blir det en tur in till stan.
Mycket som skall hinnas med idag…

Ha en härlig fredag!
Kram!