Etiketter

,

Häromdagen var det dags för mig att ta mig i kragen och hoppa ur min strandklänning  som jag bott i den senaste varma tiden.
Hoppa i en ny klänning och borsta det blekta och vilda håret för att sedan åka till affären för att handla mat.

När vi är på landet är det ICA Maxi i Falun som gäller när det skall handlas mat.
(I mitt tycke världens bästa mataffär.)

Väl där hälsade jag på en bloggväninna Linda som driver en av mina favoritbloggar Yummifood och som även arbetar i delikatessdisken där.
Supertrevlig och jätteduktig tjej!
Hon komponerade ihop en massa gott som vi har njutit av till middag i kväll.
Olika salamisorter och lufttorkade skinkor. 
Hade även tänkt grilla bröd i ugn med ost på att sedan doppa i aioli som hon tipsade om.
Men för att slippa värma upp vårt redan varma kök gjorde jag vitlöksbröd i stekpannan istället. Och så hade vi aioli till dem. Inte dumt det heller.
Hade även lite ost och sallad till till delibrickan.

Allt var så himla gott.
Och så härligt att sitta ute ännu en ljummen kväll. Och med ett glas rosé eller två till det…
D30_1069

D30_1076

D30_1080

Kram!