Etiketter

, , , , ,

Ni som följer mig vet vid det här laget om att jag älskar jordgubbar.
Och jordgubbar med glass är ju alltid en favorit.
Att dessutom hälla på av min nya favorit Dulce de Leche från Pampas deli ovanpå allt blir hur gott som helst.

Jag gjorde två varianter till efterrätt i kväll:
En med chokladglass, skivade jordgubbar och smul av Bragokex (och en liten klick vaniljglass) samt Dulce de Leche ”Classic”.

Och en med bara vaniljglass och samma tillbehör som ovan.

Jag tycker såsen i sig är supergod och perfekt att ha hemma.
Har man glass och den hemma och kanske lite bär, har man en smarrig efterrätt klar på 2 min.
Och det är precis så jag vill ha det 🙂

Med chokladglass (och lite vaniljglass).
D30_0259

Med bara vaniljglass.
D30_0275

D30_0226

Till den här efterrätten hade jag Dulce de LecheClassic”. Det finns en ”Baking” också.
Och här finns en massa recept om man vill få tips på vad man kan använda den till.

Mums ❤