Det blir mycket badande nu såklart.
Vattnet är ju rekordvarmt och man måste ju svalka sig hela tiden.

Jag börjar alltid dagen med en morgondopp för mig själv och njuter av lugnet…

Sedan blir det mer tokbadande med lekar à la ”mamma, kasta i mig i vattnet en gång tiiilll”,
kastande av vattenbollar (waterbombs), ett evigt vattensprutande av sådana här färgglada vattenpumpar
och allmänt busande i vattnet. Det är så kul men jag blir helt utmattad av det.

Då går jag likt tjuren Ferdinand åt sidan och luktar på blommorna istället 😉
Skämt åsido, men det är ju så fint nu med alla vackra blommor överallt.
Och vallmo är bland det vackraste som finns tycker jag. T o m fröhuset/kapseln när den blommat klart är så läcker.
Kanske inte världens bästa snittblomma för bladen trillar lätt av men så ljuvlig att titta på där den växer.
D30_0168
D30_0166


Igår var vi iväg på en tipspromenad.

Barnen var taggade till tusen. Men det var alldeles för svåra frågor.
Jag hade ju hoppats kunna bidra med något svar i alla fall. Men näe, det var för svårt.
Man fick i princip chansa på varenda fråga.

Om vi vann något??
Nej inget alls.
Ja det skall väl vara jag då. Priset för den sämsta outfiten någonsin med bara ben och tunna sandaler på en tipspromenad i en skog full av myror.
Smart där… Not!
D30_0187 2

Väl hemma igen blev det lite plock till middag.
Rökt kyckling, lite goda ostar, sallad och tomater. 
Och ringlad balsamicoglace över det. Enkelt och himmelskt gott!
D30_0210

Kram på er!