Etiketter

,

Det märks tydligt vem som varit iväg och handlat när alla skålar hemma ser ut så här… 
Jag är inte någon godismotståndare på något sätt men köper själv inte godis så ofta.
Är helt klart mera en chips- och snackstyp. Ostbågar framförallt, åh vad jag älskar dem!
D30_0059 2
Per däremot älskar dessa ”Finsk färsk lakrits” 🙂

Mera sött… 😉
Barnen i det (numera) traditionella kvällsdoppet för en stund sedan.
(Med förra årets badringar från Statoils sommarkampanj som är fortfarande favoriterna.)D30_0043 2

Håller annars på med att måla om det här bordet.
Har länge tänkt göra det och nu äntligen har jag tagit tag i det.
Slipade det igår och var idag iväg och köpte färg.

Fick det för flera år sedan av min syster och älskar det.
”Åh det där skulle jag aldrig måla om nu när du slipat det så snyggt sa expediten till mig”.
-Men nu ska det bli vitt!

Ett lagom projekt i värmen…
D30_0104

På grillen i kväll:
D30_0077

Grillade kycklingfiléer marinerade i en blandning av:

Rivet citronskal från en halv citron
Saft från en halv citron
Olivolja (2-3 msk)
2 vitlöksklyftor pressade
Lite flingsalt
Nymalen svartpeppar

Halloumi penslad med olivolja och sedan grillad

Till detta:
Blandad sallad
Rostade potatisklyftor i ugn
Min favorittzatziki

Kram!