Halloj i regnet!

Ja man slipper ju vattna i alla fall 😉
Tror inte jag har sett trädgården så blomstrande och fin någonsin utan att ha behövt röra ett finger.
(Har nog aldrig i mitt liv sett så många mördarsniglar på en gång heller om jag skall vara ärlig… bläähh)

Och nu borde det väl bli en del svamp tycker jag. Eller?
Det längtar jag efter i alla fall.

Förra sommaren hittade jag bara några små kantarellknappar, men så var det ju en underbart varm och torr sommar också…
IMG_3212
Mycket solande och badande var det ❤

I år, lite mindre torrt = fin trädgård i alla fall.
D30_9971

D30_9984

Idag fick det bli en sallad till lunch. 
Dels för att jag var sugen på det och dels för att det går snabbt att fixa iordning.

Lite blandad sallad med bresaola, soltorkade cocktailtomater, marinerade kronärtskockshjärtan och lättstekt halloumi blev en perfekt lunchsallad för mig. Barnen åt varma toasts.
Jag strösslade även på rostade pumpa- och solrosfrön över salladen. Supergott!
D30_9966

Vad sägs om en regnfri dag i morgon??