Etiketter

,

Dagen började med en långfrukost för min del. 
Jag gick upp ganska tidigt, det gäller att ta vara på lugnet före stormen 😉
Så jag satt här i godan ro med mina mackor och min kopp te…
… till tonerna av en motorsåg som någon granne härjade med.

Sedan var det dags att göra sig i ordning för att åka in till stan och en efterlängtad lunch med en väninnna.
Vi gick till Yogayama på Jungfrugatan, där vi åt en jättegod sötpotatissoppa.
Någon fika hann vi inte med utan det handlade jag med mig från ett annat favoritställe, Chokladfabriken på Regeringsgatan.
(Chokladfabriken ligger för övrig på flera ställen i Stockholm.)
Jag bestämde mig för att skämma bort mig ordentligt idag 🙂

Deras mjuka lakritskola med mörk choklad över, toppad med flingsalt är ”to die for”.
Den kan man köpa både som pralin eller som små längder där man själv får bestämma storlekarna på sina kolor.
Idag köpte jag med mig två längder hem så jag vet en som kommer att bli lycklig 🙂
Gillar ni lakrits (och choklad) och har vägarna förbi Chokladfabriken, så rekommenderar jag er att prova den.
Image

Och i det här lilla paketet gömde sig…
Image

Den här vackra och ljuvligt goda skapelsen.
Som jag precis har slevat i mig.
Så nu är jag proppmätt lagom till att vi ska börja med middagen här hemma. Smart tjej…
Image

Image
Trioglas
”Sammetslen mjölkchokladbrulé, ljuvlig vit chokladbavarois, kakaogelé”

Trevlig tisdagskväll på er!