Etiketter

, ,

Åh vad det är skönt med sådana här riktiga slappardagar ibland.
Jag är tyvärr ganska dålig på att ta det lugnt, så det känns lite ovant men väldigt skönt måste jag säga.

Passar på att plocka av lite blommor och sätta ut lite här och var.
Det är ju så mycket som har kommit nu så det är verkligen bara att frossa. 
Våra fruktträd däremot vet jag inte vad som har hänt med. De ser bedrövliga ut och där lär det inte bli någon frukt, trist!
Älskar annars våra egna äpplen. 
Men blommorna mår fint 🙂
Image

I morse gjorde jag världens godaste macka, inspirerad av en jag åt i England.
Jag rostade en skiva formfranska (hade helst velat haft fullkorn här men det fick duga med vanlig.)
Grov-mosade en avocado och skar upp en bit fetaost i små bitar.
Blandade ihop allt till en röra och la på mackan. Pressade sedan rikligt med citronsaft över. Sedan var den klar.
Det blev jättegott och jag åt två stycken. 
Och har faktist ”stått mig” på det sedan dess och hoppade över lunchen.

Jag kan förstå om det kan verka väl surt att sleva i sig både fetaost och pressad citron till frukost.
Men för mig är det helt ok. När det kommer till sura saker då kan jag äta hur mycket som helst. 
Love it!
Image

Ha en fortsatt skön lördag!