Etiketter

,

Våra frukostar här i Brighton har vi intagit på stranden.
En självklarhet när det är så fint väder.
Och att betala 18 pund/pers. för frukost på hotellet för någon som bara dricker ett halvt glas mjölk och äter en rostad brödskiva utan kanter, det gör jag icke.
Speciellt inte när Marks & Spencer´s matavdelning ligger runt hörnet 🙂
Image

Idag på förmiddagen tog vi oss en promenad bort till The Royal Pavilion.
En minst sagt speciell byggnad med en jättefin tillhörande trädgård.

Image

Image

Image

Fick ett sms av en väninna igår om ett tips på en restaurant här i Brighton.
Vi valde den i kväll. OMG vad bra den var!! Terre à terre.
Lägg det namnet på minnet om ni är här någon gång. Åt bl a förrätten ovan som var supergod.
(Fråga mig inte vad den innehöll, förutom ruccolasallad, för ”innehållsförteckningen” var hur lång som helst…)
TACK Maria S.!

Var lite osäker på om barnen skulle gilla stället och fick då meddelandet från min kompis: Sluta curla!
Sagt och gjort! 
Och de gillade både maten och stället lika mycket som jag 🙂

Image

Sedan promenerade vi hem i en underbart vacker kväll.
Vad jag älskar ljumma vackra sommarkvällar!

To be continued…