Etiketter

,

Ända sedan jag var på Blackbird Tearooms här i Brighton för ett och halvt år sedan har jag längtat tillbaka hit.
Det är så mysigt och fint där. Helt i gammaldags stil. Och med den perfekta touchen verkligen.

Och allt man äter eller dricker här smakar ljuvligt.
Jag har tipsat om det stället förr men det tåls att tipsas om igen. (Faktisk i mitt allra första inlägg här på blogen.)
Har ni någon gång vägarna förbi Brighton, missa inte då detta underbara tearoom.

Image

Image
Två av de supergulliga servitriserna.
Hur fina är de inte?

Image
Rejäla kakor 🙂 men någon sådan fick inte plats idag.
Det fick däremot en toast med avocado, fetaost, bacon och pocherat ägg. Supergott!

Image
Ögongodis för den som gillar gammeldags saker.

Image
Inga tepåsar här inte…

Image


När vi var färdiga och hade betalat och var på väg att gå kom en av 
tjejerna fram (hon är dock inte med på bilden ovan)
och frågade om vi var nöjda med allt – på svenska!
Det visade sig att hon arbetade där nu under sommaren.
Hon gav sig till känna först efter att hon hört oss sitta och prata svenska vid bordet 🙂

Det sommarjobbet skulle jag inte ha tackat nej till på mitt sommarlov under gymnasietiden 🙂