Etiketter

, ,

Igår eftermiddag blev jag skjutsad in till stan.
En kväll med min mamma väntade. Vi har våra mor- & dotter”dates ”då och då.
Då går vi ut och äter någonstans och sedan sover jag över. Det är så mysigt❤
Igår var det Wasahof som gällde. Det är ett av våra favoritställen. Och när vi går dit så är det musslor som gäller för vår del.

Deras musslor är helt suveräna.
Image

Detta väntade på mig när jag kom. Bubbel och tilltugg. Nässelpeston var ”to die for”
Recept på den tack mamma!

Image
Trodde dessa var ”fake” men de var äkta faktiskt 😉

Image
Här satt vi och mös både innan och efter besöket på Wasahof.
Vid 23.00-tiden började jag (typiskt nog) klippa med ögonen och valde sängen istället.
Men i morse bänkade vi oss igen och åt frukost här. 

Sedan blev det en repa på stan för att fixa en del ärenden.
Sofia ringde och beställde godis från Caramella, check!
Japanskt ris skulle inhandlas, check!
Ett besök på H&M resulterade i en jumper och jeans, check!
Mitt favoritschampo & balsam hittade jag äntligen, check!

Älskar när det går som smort 🙂

Glömde bort att äta lunch så på vägen hem köpte jag med mig lite saker jag behövde för att fixa till en snabb thaisoppa.
Min variant på Tom ka gai som jag helt plötsligt blev sugen på.
Image

Den går supersnabbt att göra när man har allt hemma.

1 burk kokosmjölk (ej light)
1/2 msk Tom yum paste (köpt på Willys)
6-7 cocktailtomater
2-3 champinjoner (lagom stora)
Färsk koriander

Jag tog en större kastrull och hällde ner kokosmjölken och tillsatte Tom yum pastan.
Vispade ihop och lät det sjuda en stund.
Under tiden skivade jag upp champinjonerna och hällde i dem.
Och sist i med cocktailtomaterna. Lät det sjuda lite till. Smulade i lite färsk koriander och sedan var det klart!

Bara att äta och njuta med ytterligare lite koriander över. Fräsch, gott – och snabblagat!