Etiketter

Häromkvällen var jag och en väninna på den koreanska restaurangen Arirang som ligger på Luntmakargatan i Stockholm.

Trots att jag bott i närheten tidigare har jag aldrig varit där och då har den ändå funnits där jättelänge.
Men nu var det dags och hjälp vad gott det var!

Vi provade oss igenom både förrätt, varmrätt , efterrätt och olika tillbehör.
Bl a syrade grönsaker som deras goda kimchi på både kinakål och rättika. 

Och det var så gott att jag hade kunnat smälla i mig dubbelt så mycket.

Skulle man vilja testa på att laga egen koreansk mat så kan man skaffa sig deras kokböcker som säljs där.
De säljer dessutom sina egna marinader, sojor och annat gott.

Vi köpte med oss lite av varje, bl a en soja och en syrlig marinad. 
Nu skall jag bara köpa hem japanskt ris så att jag har hemma. Sedan vankas det koreansk middag här hemma inom kort 🙂
Image

Image

Den här ”lilla efterrätten” måste ni prova om ni går dit. Det är en liten ris- och glassbakelse (!).
Jag önskar verkligen att jag hade kunnat se min egen min när jag satte min första tugga i den.
Den var verkligen jättegod men ändå inte riktigt som jag trodde… 🙂