Etiketter

, ,

Åt ingen vidare stadig lunch idag och var rätt hungrig när jag kom hem vid 16-tiden.
Köpte med mig en limpa levain-bröd på vägen hem för att göra mig en kopp te och en macka.
Men det blev bruschetta med te istället.
Kom på att jag hade kronärtskockskräm i en burk hemma och även inlagda kronärtskockor.
Då var liksom saken klar. Jag älskar kronärtskockor i alla former.

Jag skar upp två rejäla skivor av brödet och bredde på kronärtskockskräm.
La på två skivor bresaola på vardera brödskiva. Hackade upp ett par inlagda kronärtskockshjärtan och strödde på.
Rev parmesanost över och sist hackade jag lite bladpersilja och strödde på. 
In med dem i ugnen som värmts upp till 190 grader i 5 minuter. Jag gräddade dem ytterligare i 2-3 minuter men då slog jag om till grillen istället så bruschettan fick lite fin yta.
Jag satt och vaktade dem för det går fort när grillen är på.
Image

Jag orkade faktiskt bara en så den andra fick Per när han kom hem, med ett glas rosé till 🙂
Image

Jag hade gärna tagit ett glas rosé jag med men jag hade lovat Sofia att åka med henne till Täby centrum för lite shopping.

Nu skall jag strax lägga mig i soffan och pusta ut och se det senaste Selfridges-avsnittet som jag missade i lördags.

So long!