Etiketter

,

Det blev en brunch sallad för mig idag.

Per är på landet med en kompis och barnen åt lunch vid 12.30 och då var jag inte det minsta hungrig.
Så jag fortsatte med mina projekt för dagen tills för en stund sedan då hungern slog till.

Jag hade kycklingfilé kvar som jag skar upp i små bitar och stekte i smör tillsammans med min nya bästis i köket, nämligen Minced garlic.
Och dessutom hade jag guacamole kvar från fredagens tacomiddag.

Så dessa två ingredienser tillsammans med krispsallad, grovriven parmesanost, kidneybönor och några skivor bresaola blev den här grymt goda salladen.
Image

Den här Minced garlic hittade jag i en liten orientalisk affär på Valhallavägen som inte hade vitlök men de hade den här burken, som blivit en riktig lifesaver 🙂 Jag använder den till allt möjligt nu.
Image

Måste också bara visa den här fruktkorgen som jag fått av världens bästa Praew.
Det är mycket roligare att äta äpplen nuförtiden 😉

Image