Etiketter

, ,

Det första som slår mig när jag stigit in genom dörren till Karla café och tittar mig omkring är: vilka ligger bakom detta superfina café?

Jag behöver inte vänta länge för att få svar på den frågan.
En av ägarna står nämligen bakom disken och servar cafégäster för fullt.

För en massa år sedan drömde jag om att öppna en tesalong i Stockholm som då skulle heta Stockholm Tea House, så klart!
Jag visste precis vart jag ville att den skulle ligga. (Faktiskt bara ett par portar bort från detta café lustigt nog.)
Nu blev det ingen tesalong, det blev en blogg med det namnet istället 🙂

Och det bästa av allt, nu finns det en tesalong på den gatan precis som jag ville. Nu finns Karla café.
Utan att jag behövt lyfta ett finger 🙂

Image
Idag blev det inget bubbel för min del. Det får bli nästa gång.
Men bara det att de serverar det på ett café. Love it!

Image

Image
Allt är så smakfullt inrett. 

Image
Och dessutom har de mitt favoritte i sitt sortiment, Damann, som man får serverat i dessa fina koppar med matchande tekanna till.

Image
Mycket godsaker…

Image
Det är verkligen inga som helst problem att sjunka ner i en sådan här fåtölj och vänta in sitt sällskap 🙂

Image
Här är Fia Saliba som äger detta café.
Hon står vid ingången till den angränsande blomsteraffären som du kan stiga rakt in i från caféet. Så snyggt!

Image

Från caféet stiger du rakt in i blomsteraffären Picked by Flow som även den är en fröjd för ögat.
Älskar kontrasten mellan det fina tegelgolvet inne i blomsteraffären mot det vackra trägolvet inne i caféet.

Bor du eller är du i Stockholm rekommenderar jag verkligen ett besök på detta fina café.

Enjoy!