Etiketter

, , ,

Att mötas av den här vyn när man är ute och tar sin morgonpromenad kan i alla fall få mig att bli lite lyrisk.
Image
För mig som är uppvuxen inne i stan är det här ändå lite exotiskt att passera under en längre promenad hemmavid.
(Antagligen som våra barn upplever det när de är och hälsar på hos mormor och morfar och står utanför Caramella, Stockholms bästa godisaffär endast 10 min bort från deras port.)

Igår skulle Sebastian på biokalas och hela familjen styrde kosan mot Täby C vid lunchtid.
Medans han var på bio och såg Rio 2 (som han älskade) gick jag och Per på Vapiano och åt lunch. Det blev en supergod Carpaccio för min del.
Sofia gick runt och shoppade lite under tiden 🙂
Image

Eftersom barnen åt lunch före oss, fick de även äta middag före oss och då bestämde jag mig för att lägga mig på plus 😉
Det fick bli pannkakor, världens godaste.

Och dessa är verkligen de allra godaste! Jag har tipsat om dem förut och här kommer receptet igen.
Image

Hoppas att ni alla får en riktigt skön söndag!
Här hemma står bl a läxläsning och lite fix i trädgården på agendan.