Etiketter

,

Här går det i ett hela tiden. Vad jag önskar att dygnet hade flera timmar just nu.
Det är så mycket som skall hinnas med…

Igår var det klämdag och en tur till simhallen stod på barnens önskelista. Så blev det och efter de timmarna var jag ganska mör.
Och vrålhungrig!

När vi kom hem bestämde jag mig för att värma en fryst rätt till lunch som jag fått och samtidigt leka matrecensent.
Saken är den att på morgnarna när jag klivit av tåget vid Östra station så delas det ut olika produkter utanför stationen vissa dagar.
Det har varit allt möjlig under årens loppt: Flux orange, tandkräm, flingor, kaffe, juice, choklad, iskaffe, små goodiebags från olika företag bland mycket annat.

Häromdagen var det färdiga frysta rätter från Findus som delades ut.
Därför tänkte jag som tack 🙂 recensera den.

Thai red curry, från Findus:Image

Som efter 7 minuter i micron upplagd på tallrik såg ut så här:
Image

”Rätten var riktigt god och hade lite drag i sig.
Bra smak av röd curry och bra konsistens på såsen. 
Jag hade gärna sett någon mer grönsak i än bara röd paprika. 
Ris som varit fryst blir inte alltid hundra när man värmer upp det igen, men det funkade.
Rätten satt dock som en smäck när vi kom hem frusna efter ett par timmar i simhallen.” 

Betyget blev  (tre) 🎈🎈🎈+ (av fem möjliga) 🙂

Nu ska jag ut på min morgonpromenad runt sjön.

Vi hörs!