Etiketter

, , ,

Vilken sommarvärme vi har 🙂
Av den anledningen har jag mestadels vistats utomhus den här helgen och bara njutit. Måste passa på…

I helgen har vi grillat oss fram genom måltiderna, det blir enklast och inte minst godast så.
Och i och med en sväng till stan igår gick jag loss bland mina favoritställen i Hötorgshallen och bunkrade upp inför det.

En helg när den är som allra bäst:
Image
En helig stund 😉 Frukost på förstutrappan. Innan alla andra har vaknat 😉
Det är bara jag, hackspetten och skatorna som har startat upp dagen…

Image
Morgonpromenad runt Rönningesjön.

Image
Hur vackert är det inte nu??

Image

Tre smarriga röror från Bosphorus i Hötorgshallen till grillningen igår kväll.
Minns tyvärr inte vad de hette, men den röda var stark och god, Ezme kanske den heter. En var med grillad aubergine och paprika och den vita är yoghurt med fetaost och mynta. 

Image
Ingen grillning (om jag får välja) utan dessa underbara färdigmarinerade lammkotletter från La Gazelle i Hötorgshallen.
Jag vet inte vad de har i sin marinad men ljuvlig är den.

Image
Likaså deras egna Merguez. 

Image
Halloumi är en favorit till grillningen.
Det är supergott att ringla lite olivolja över och sedan strö lite oregano på innan man grillar dem.

Image

Hoppas att ni alla haft en härlig vårhelg!
Nu väntar ännu en kort skol- och arbetsvecka 🙂