Etiketter

Det pågår här hemma nu.
Nu har det blivit dags för nästa födelsedagsbarn. Vår sjuåring har blivit åtta år idag.

Liten…
Image

har blivit vår stora 8-åring ❤️.

Image

Image

Vaniljhjärtan var noga beställt 🙂

Då både påsken och födelsedagar sammanfaller här hemma har påskmaten kommit lite i skymundan ännu så länge.

Framförallt på planeringsstadiet.
Inte ens min älskade gravade strömming har jag hunnit med att göra.
Får se vad vi får ihop så småningom.

Igår spenderade jag större delen av dagen i stan med att införskaffa det sista inför dagens födelsedag.
Och även två (!) timmar hos tandläkaren. Det blev ett ihopslaget besök hos både tandläkare och tandhygienist.
Så efter jag var klar och efter dubbel bedövning fortsatte jag ner till Fältöversten hela tiden med en känsla av att jag vilken sekund som helst skulle svälja min tunga som kändes som en stor klump i munnen. Uuääh…

In på Sabis där de hade provsmakningar överallt, de hade t o m en hel påskbuffé framdukad.
Det var bara att stå och titta på alla andra som fick smaka, själv kunde jag inte. Jag sluddrade mest ett nej tack när de erbjöd något.

Image

Ett undantag gjorde jag dock och det var av Sabis egna sill, Calvadossill. Jisses vad god den var.
Den fick följa med hem 🙂