Etiketter

, , , ,

Här ser ni anledningen till min trevliga tripp till Söder igår.
Image

Supersalta lakritsflakes, från Kryddhuset vad det enda som min man önskade sig i födelsedagspresent. De är hans favoritströssel till glass.
Och jag har letat överallt i alla affärer, välsorterade som osorterade… Men utan resultat.
Och plötsligt så har tiden runnit ut. PANIK!

Igår morse så googlade runt jag och hittade ett ställe, Hållplatsen Lakritshandel som ligger på Söder och som hade lakrits i alla möjliga former.
Så dit ringde jag och då hade de en enda burk kvar… Den fick jag lägga undan. Puh…

De hade mycket annat gott där också och jag fick provsmaka olika saker.
Förutom flakesen så fastnade jag för lakritschips, lakritspastiller och mjuka chokladlakritskolor, så goda!
De har även en webshop
Så ett tips till er som gillar lakrits är att kika in där.


Måste bara visa dessa fina äggvärmare som barnen gjorde i skolan igår när de hade påskpyssel 🙂
Image