Etiketter

, , ,

Jag har fortfarande dille på tabbouleh. Jag bara älskar det! Tycker det passar till allt.
Så det är ett evigt hackande här hemma nuförtiden.

Till middag i kväll blev det lax, tabbouleh och en god sås.
Jag var sugen på att prova en ny sås till detta. Och började blanda ihop lite vad jag hade hemma.
(Låt den stå och dra ett tag innan den serveras, då blir den ännu godare.)

Image

Image

Image

Recept på tabbouleh har ni fått åtskilliga gånger vid det här laget men här är det igen.

Laxen skar jag upp i mindre bitar från de portionsbitar jag hade.
Smörstekte dem en liten stund på varje sida. Hade flingsalt och nymalen svartpeppar på.
Satte dem sedan in i ugnen som jag värmt upp till 185 grader i ca 10 min. (Kolla bara så att laxen inte är rå i mitten när du tar ut den.)

Lime- och avocadosås:
2 dl naturell yoghurt (jag använde grekisk yoghurt, 10%fett)
1/2 avocado
Saften och rivet skal från en halv lime
1/2 dl Kesella
Salt och peppar

Jag blandade ihop alla ingredienser utom salt och peppar och körde allt i mixern.
Sedan smaksatte jag såsen med salt och peppar.
Och sist garnerade jag såsen med lite mera rivet limeskal.

Riktigt gott!