Etiketter

,

Trots att man äter våfflor närsomhelst på året hoppar jag inte över våffeldagen för det.
De ilande isande vindarna som blåst idag dämpade inte längtan efter dem heller.
Det blev en rackarns massa våfflor så här har ätits kan jag säga.

Tillbehören till våfflorna blev lite blandad kompott. Lite sylt, lite chokladkräm, vispad grädde, lemoncurd och lite siktat florsocker.
Och jag gjorde dem på våffelmix, tycker att de blir så frasigt och gott.

Image

Image

Image
Mums!

Tidigare på eftermiddagen gick jag och Sebastian till biblioteket för att låna lite böcker.
De vi egentligen var ute efter var utlånade så vi fick titta runt efter andra böcker att låna hem.
Vi hittade en bok som heter ”Håkan Bråkan och bebismysteriet” som vi läste där. Den var riktigt kul och informativ…
Och funderingen: – hur kom jag in i din mage mamma?  är för alltid utredd. 
Ett barnbokstips alltså 😉