Etiketter

,

För att sätta lite guldkant på läxläsandet har vi infört ett belöningssystem här hemma för Sebastian.
Han är faktiskt jätteduktig med sina läxor men med vissa utav dem så behövs lite extra uppmuntran. 

Vi har en bok där vi klistrar in ett guldhjärta varje gång vi gjort just den läxan och sedan när han samlat ihop 10 hjärtan så hittar vi på något kul.

Idag var en sk belöningsdag. Han hade själv valt att vi skulle åka in till stan och tunnelbana.
Sebastian ääälskar att åka tunnelbana :-). Själv är jag uppvuxen i stan och har aldrig sett tunnelbanan som något vidare exotiskt.
Men, längtan blir starkare till det man inte har runt knuten. 

Då som sagt tunnelbaneåkning inte tillhör min största passion precis så bestämde jag innan vi åkte iväg att det bli jag som bestämmer var vi äter lunch någonstans. Och det var ok.

Så efter ett par turer med tunnelbanan bytte vi färdmedel till spårvagnen och åkte ut till Djurgården, till Ulla Winbladh.
Som jag älskar det stället. Ljuvlig mat, gullig personal och så ligger det så fint.

Väl där blev det plättar till Sebastian…
Image

…och deras ljuvliga fisksoppa till mig.
Image

Att sitta där och äta denna goda soppa var en välbehövlig kontrast mot att skumpa runt på T-banan kan jag säga…;-)

 

Underbara Djurgården ❤
Image

 

Efter lunchen blev det lite tunnelbaneåkning igen och då bland annat med ett tåg där man sitter som i Londons tunnelbana.
Nytt för mig.
Image

 

Innan det var dags att åka hemåt så hastade vi in på Zara och handlade en fin vårjacka (med ett S på :-))
och en T-shirt. 
Image

Sedan handlade vi med oss lite fika till gänget här hemma 🙂
Image

En supermysig söndag!