Etiketter

, , , ,

Här kommer ett tips på en riktigt smarrig efterrätt som går snabbt att svänga ihop om man har allt förberett.

Vispa ihop grädde och smaksätt den med rikligt med lemoncurd och lite socker.
Igår tillsatte jag även en skvätt cocoslikör och en skvätt passionsfruktlikör och den blev jättegod (och barnförbjuden ;-)).

Tag en marängbotten och lägg på ett uppläggningsfat och bred (ganska rikligt) den smaksatta grädden över och lägg på bär, tex skivade jordgubbar och blåbär.
Gör om proceduren ännu en gång och vips är en god marängtårta klar! 

Jag hade inga mått utan provade mig fram, det blir bäst så tycker jag.
Image

Middagen igår inleddes med lite gott från Italien som världens bästa Thomas (som till vardags bor i Milano) hade med sig 🙂
Image
(Min favorit – Pecorino Toscano ❤)

A presto!